Katastar malih hidro elektrana


Preuzeto sa sajta Ministarstva rudarstva i energetike Republike Srbije.

Potencijal malih vodotokova, na kojima se mogu graditi male hidroelektrane, iznosi oko 0,4 miliona ten – ili 3% od ukupnog potencijala obnovljivih izvora u Srbiji.

Male hidroelektrane su energetski objekti snage do 10 MW i spadaju u kategoriju povlašćenih proizvođača energije.

U Srbiji je identifikovano 856 lokacija za izgradnju malih hidroelektrana u Katastru malih hidroelektrana iz 1987. godine, koji je izradila firma „Energoprojekt“, dok je u Katastru malih hidroelektrana u Vojvodini iz 1989. godine, obrađeno 13 lokacija.

Snage na ovim lokacijama se kreću od 90 kW do 8.5 MW – ukupne snage 449 MW, iz kojih bi se moglo proizvesti oko 1590 GWh, što je oko 4.3% ukupno proizvedene električne energije u Srbiji.

LOKACIJE IZ KATASTRA MALIH HIDROELEKTRANA U SRBIJI

Zainteresovani investitori se od 1. maja 2008. godine mogu obratiti opštinama, na čijoj se teritoriji nalazi lokacija za izgradnju male hidroelektrane, radi dobijanja kopije katastarskog lista, koji sadrži preciznije podatke o lokaciji.

Moguće je graditi male hidroelektrane i na lokacijama van Katastra, uz saglasnost ministarstva rudarstva i energetike, i drugih nadležnih ministarstava i institucija.

PRAVNA PROCEDURA ZA IZGRADNjU MALIH HIDROELEKTRANA U SRBIJI I DOBIJANjE SVIH POTREBNIH DOZVOLA

Ministarstvo rudarstva i energetike izdaje energetsku dozvolu – ovde možete preuzeti zahtev za izdavanje energetske dozvole.

40 thoughts on “Katastar malih hidro elektrana

  1. Procedura je previse komplikovana.Ako je interes drzave male elektrane onda drzava ili lokalne zajednice bi trebalo da urade projekte i ponude potencijalnim investitorima. Ovako opet upadamo u zamku zavisnosti od lokalnih mocnika zbog gomile papira koji su nam potrebni.Tvrdim da potencijalnih investitaora ima i jedan sam od njih ali ne zelim da se borim s vetrenjacama.

    1. Tema mi je vrlo interensantna, pogoitovu u prizmi potencijalnog biznisa. Iako nemam ličnog iskustva siguran sam da će Tntalove muke biti pribvljanje dozvola i komunikacija sa lokalim moćnicima (biće tu i izuzetaka i na samom startu im se unapred izvinjavam).

  2. Doista je procedura izuzetno komplikovana ,gotovo ista dokumentacija je neophodna kod hidroelektrana od 30Kw i he Đerdap.
    I sam sam zainteresovan za izgradnju mini hidrocentrale ali je to gotovo nemoguće.

    1. Zainteresovan sam da pronadjem investitora iz inostranstva/isporučioca opreme ako je društvena zajednica spremna da pojednostavi proceduru odobrenja izgradnje MHE, i pomoć oko studije isplativosti i nalaženja povoljnog kredita.

  3. Da li je komplikovano ili ne sami odredite na osnovu mog iskustva:
    Usao sam u proceduru sa ortacima za pravljenje minihidroelekrane 01.06.2005god,dobio sam sve papire i prijavio gradnju 09.12.2009.god.
    Tacno 4godine,6meseci i 8dana.
    Komentar je suvisan o brzini nasih nadleznih.

    Da li ce se to promeniti u toku gradnje i da li ce biti zainteresovana drzava za pomoc u gradnji minicentrale???????????
    Dejan

    1. Dejane budi srećan što si dobio sve dozvole, meni su posle 4 godina i pribavljanja svih saglasnosti i dozvola od raznih ministarstava odbili u ministarstvu za prostorno planiranje i ekologiju i nisu dali lokacijsku dozvolu iako sam imao saglasnost ministrarstva rudarstva i energetike.

  4. Nije mi jasno, kako to da ce drzava otkupljivati struju po 9 evrocenti za 1kwh, a tu istu prodavati po 9puta nizoj ceni gradjanstvu???? ta cena je po novoj tarifi za `zelene kilovate` ,,, Dejane bio bih ti zahvalan ako bi podelio samnom tvoje iskustvo u postupku izgradnje zikskv@gmail.com

    1. srpske subvencije….
      stabilizacija se prognozira za jedno 50 godina…bas smo sad racunali isplativost PV sistema – 18 godina snage 100kW…da li vredi i pocinjati uopste malu HE posle ‘procedure’?

    2. Cene električne energije za prodaju tarifnim kupcima se utvrdjuje na osnovu Metodologije za odredjivanje tarifnih elemenata za obračun cena električne energije za tarifne kupce. Udeo električne energije iz malih obnovljivih izvora u ukupno proizvedenoj energiji u Srbiji je oko 6%. Sa približnim procentom će učestvovati i trošak nabavke električne energije iz obnovljivih izvora u ukupnim troškovima delatnosti trgovine na malo, odnosno, troškovima nabavke električne energije za potrebe prodaje tarifnim kupcima. Jednostavnije rečeno, cene za podsticaj proizvodnje iz OIE su uračunate u cenu prodaje električne energije, ali zbog mnogo veće količine energije u prodaji odnos cena nije 1:1.

  5. Kolika je neto otkupna cena KWh iz male hidroelektrane koja je napravljena na postojećoj infrastrukuri. Na koji period se potpisuje ugovor sa EPS-om, bilo je reči na 12 god. Unapred se zahvaljujem.

    1. Treba pogledati Uredbu o merama podsticaja za proizvodnju električne energije korišćenjem obnovljivih izvora energije i kombinovanom proizvodnjom električne i toplotne energije. Uredba je objavljena u „Službenom glasniku RS“, br. 99/2009 od 1.12.2009. godine.

  6. Da li u našoj komplikovanoj državi postoji neka institucija,banka,eps,fond za razvoj itd…koja bi nas kreditirala po povoljnim uslovima za izgradnju mikrohidro elektrana?
    Da mi možemo da se opušteno bacimo na posao i gde su cenovnici tih dozvola ,svako priča svoju priču

    1. Naravno, postoji. Na sajtu ministarstva rudarstva i energetike imate spisak banaka koje daju kredite te namene. Naravno , treba ispitati njihovu isplativost. Što se tiče samih dozvola, ni ja nisam uspeo da nađem nekakav cenovnik. Međutim, opet na sajtu MRE, postoje kontakti osoba zaduženih za pružanje informacija vezanih za izgradnju malih i srednjih elektrana pretpostavljam da bi o bili neka početna adresa za pružanje ovih informacija.
      Molio bih Vas da ako dođete do tih informacija, iste podelite sa nama.
      Pozdrav!

  7. Da li neko moze da mi pomogne oko dokumentacije za dobijanje lokacijske dozvole ?

    Posebno mi treba informacija u vezi sa ugovorom o koriscenju vodnog zemljista sa Srbija v. ..

  8. Totalni haos ,niko nema nikakve informacije ova drzava izgleda ,,gura,, ove projekte samo na papiru a u stvarnosti kao da im je cilj da se nista ne radi ,ako neko ko ima vremena dosta para i jos vise zivaca izgura to do kraja svaka mu cast ,ili je sve ovo spremno za strane ,,investitore,,kojima ce po nekim drugim pravilima koje ne vazi za obicne smrtnike davati te lokacije ili ih cak i kreditirati ,ovako ne ide za svaku dozvolu saglansot padas na kolena pohlepnim opstinarima i ministarstvima i niko ti ne garantuje da ce se vratiti sav ulozeni kapital ili ce se naci neki uslov koji nije moguce ispuniti

  9. Upravu si!! Nije im u interesu da placaju npr. iz hidroelektrana 12 din po kW. A evo ja sam izgurao do samog kraja,dobio sam saglasnost vodoprivrede i ministarstva energetike. Chekam sad gradjevinsku dozvoli i to je to!!!!

  10. Da li neko prodaje zapoceti projekat MHE? Interesuje me prvenstveno kompletna dokumentacija sa gradjevinskom dozvolom mada bismo mogli pricati i o proceduri koja je u toku ili pri kraju.
    Realno me najvise interesuje pozicija gde bih odmah poceo sa gradnjom. Nisam zainteresovan ni za kakva partnerstva vec jednostavno posteno placam i preuzimam posao.
    Molio bih zainteresovane ponudjace da me sto pre kontaktiraju. Kapacitet MHE nije limitiran ali bih realno kupovao sve od 400 kw i vise.

    1. Ne znam da li ste spremni toliko da platite,ali lokacija za najmane 400 kw,pametan i razuman chovek ne bi prodao ispod 300 hiljada eura,a sad ako imate tu sumu na „gomili“ bolje nastavite sa tim poslom koji ste i stvorili toliki novac!!!

      1. Gospodine Aco zahvaljujem se na Vasem komentaru i ujedno skrecem paznju da je veoma neumesno da me savetujete sta da radim sa „tolikim novcem“ i cime da se bavim u zivotu!
        Ne poznajete me i neshvatam odakle Vam ideja da tako komentarisete!?
        A sto se cene tice Vi ste jako daleko od realnosti, u Srbiji se za toliki novac i mozda malo vise prodaju gradjevinske dozvole od 1000 kw. U jednom se ipak moram sloziti sa Vama – ima ljudi koji misle da ce naci ovce za sisanje i nesto usta su ulozili 80 – 100.000 eura sutra prodati za pola miliona i vise…ima nas raznih…

  11. Gospodine Aleksandre ja sam stigao do gradjevinske dozvole za lokaciju od 115kW i hvala Bogu evo pocela je gradnja i samo ja znam kroz sta sam prosao,koliko sam para potrosio za razne takse i zahteve i da ne pisem javno sta sam sve placao,a pogotovu koliko sam potrosio zdravlja i zivaca koji niko ne moze da plati. Ne znam zasto ste se uvredili ovom mojom konstatacijom,al u svakom slucaju ja vam pruzam informacije iz prve ruke!!!

    1. Slazem se sa vamu u potpunosti…Birokratija nam je dno-dna,korupcija cveta i kako pomenesh da pravish hidro-elektranu odmah gledaju kako da vas ocherupaju!!!

    2. Nisam se nimalo uvredio samo mi se nije dopalo na koji nacin ste to napisali, nekako ne ide. No nema veze verujem da niste mislili nista lose. Verujem Vam da ste prosli pakao kroz administraciju i sva silna placanja i znam da je to sto imate za Vas sada neprocenjivo. ali realnost na trzistu je drugacija – roba kosta onoliko koliko za nju moze da se dobije! Ja sam investitor koji posteno kupuje nakon obavljenih provera dokumentacije a novac isplacujem odmah bez cekanja kredita i kojekakvih evropskih banaka. Tako ako znate nekoga ko bi zeleo da proda lokaciju sa dozvolom iznad 500kW slobodno me kontaktirajte.
      Pozdrav Aleksandar

  12. Ministarstva moraju da imaju prave ljude, kao i lokalne samouprave , da postupak objašnjavaju u skladu sa Zakonom i onda sve je lako. Kada imate POSEBNOG savetnika kod Minisra Bačevića , koji kaže da lokacijskle dozvole mogu se izdavati i na osnovu KONCEPTA PLANA , šta posle toga reći, naravno da je sve teško. Narod se obmanjuje, radi nečijih interesa .

Ostavite odgovor

